Thursday, February 5, 2009

Aku....

I was born in Johor.. Dr tadika sampai universiti tak pernah keluar dari Johor. Then, kerja pun still kat Johor gak. wah begitu kuat semangat Johorean dlm diri aku ni kan. Lg satu...lupa nak bgtau, kawin pun ngan org Johor... Tp siapa sangka, akhirnya aku tercampak juga keluar dari Johor. Nampaknya Allah menentukan yang rezeki aku sekarang ada di Melaka. Sejak June 2008, jadi la aku warga baru negeri Melaka yang indah ini. Namun, Johor tidak sekali-kali aku lupakan. Johor, ko tetap di hati ku.
Tapi memulakan hidup di Melaka, hanya kami bertiga ( aku, suami & anak). Memula tu rasa sunyi sebab aku dah biasa berkawan. Mana la ada kawan nak g jalan2 shoping mcm dulu2. masa aku sekarang 24/7 dengan husband aku. Ok gak mcm ni. Kejap2 gaduh (ada jer selisih pendapat), kejap baik. Emm.. skang dia la kawan, kawan sekerja, kawan baik, suami & segala-galanya la...
Melaka. Not bad jugak melaka ni sebenarnya. Negeri nya tak besar sgt, tp cool jer.. susah la nak jumpa jalan jammed. Tak macam kat jb dulu, jgn ada silap skit, berjela la jammed. Kat melaka, susah la nak jumpa. Memang best...

No comments:

Post a Comment